
TU Zdrowie z rekordowymi wynikami za 2021 rok

TU Zdrowie zamknęło 2021 rok z zyskiem netto na poziomie ponad 10 milionów złotych i składką zarobioną wraz z przychodami z pośrednictwa w likwidacji szkód na zlecenie innych zakładów ubezpieczeń na poziomie ponad 92 milionów złotych. To znaczne wzrosty w porównaniu do poprzedniego roku. Ubezpieczyciel sukcesywnie rozwija swoją ofertę produktową o kolejne programy zdrowotne. Modyfikuje też Panel Ubezpieczającego, który docelowo ma całkowicie zastąpić papierowy obieg dokumentów.
- Za nami bardzo udany rok. W okresie od stycznia do grudnia 2021 roku osiągnęliśmy po raz kolejny rekordowe wyniki - składkę zarobioną wraz z przychodami z pośrednictwa w likwidacji szkód na zlecenie innych zakładów ubezpieczeń na poziomie 92 165 tys. złotych, co stanowi wzrost o 15,9% w stosunku do poprzedniego roku. Z kolei wypracowany w tym okresie zysk netto wynosi 10 230 tys. zł, czyli jest wyższy o 64,6% w porównaniu do 2020 roku. To duża zasługa naszych partnerów, czyli brokerów i agentów oraz całego zespołu TU Zdrowie – mówi Aleksander Roda, prezes zarządu TU Zdrowie.
W 2021 roku TU Zdrowie zakończyło jeden ze swoich kluczowych projektów, czyli modyfikację Panelu Ubezpieczającego. Został on wzbogacony o szereg nowych funkcjonalności dających działom personalnym pełną kontrolę nad polisą zdrowotną dla pracowników. Osoby administrujące polisami mają do dyspozycji intuicyjne narzędzie pozwalające kolejno na dodawanie do systemu osób zgłoszonych do ubezpieczenia, przygotowanie niezbędnej dokumentacji, którą można samodzielnie wygenerować poprzez system, a następnie zarządzanie spłatami i pakietami. Poprzez Panel działy personalne mają dostęp do bieżącego stanu salda i wszystkich niezbędnych dokumentów (polis, aneksów, dokumentów dotyczących płatności, OWU czy Katalogu Świadczeń). Ponadto Panel daje możliwość komunikowania się i wymiany dokumentów bez konieczności używania poczty elektronicznej, co jest szczególnie ważne pod kątem ochrony danych osobowych osób ubezpieczonych.
W Panelu Ubezpieczającego wdrożona została również funkcjonalność e-deklaracji, która upraszcza proces przystępowania do ubezpieczenia w TU Zdrowie. E-deklaracje umożliwiają każdemu pracownikowi samodzielny wybór wariantu ubezpieczenia, a także wprowadzenie danych członków rodziny, których chce włączyć do ubezpieczenia. Jednocześnie działy personalne, które opiekują się polisami, zachowują pełną kontrolę nad wprowadzanymi danymi, oszczędzając przy tym czas i unikając potencjalnych błędów.
Kolejnym wdrożonym, bardzo istotnym udogodnieniem w Panelu Ubezpieczającego jest Platforma Medycyny Pracy, która ułatwia zarządzanie skierowaniami do lekarzy medycyny pracy i pełną kontrolę nad ważnością orzeczeń pracowników.
- Nieustannie pracujemy także nad rozwojem oferty produktowej. W 2021 roku wdrożyliśmy program zdrowotny „Powrót do zdrowia po Covid-19” skierowany do osób, u których stwierdzono zakażenie wirusem SARS-CoV-2. Program ten może stanowić dopełnienie oferty towarzystw zakładów ubezpieczeń posiadających w swojej ofercie polisy na życie. Obecnie również pracujemy nad wdrożeniem kolejnego programu zdrowotnego „Mój Kardiolog” - dodaje prezes Aleksander Roda.
Ubezpieczeni w TU Zdrowie korzystają już łącznie z sześciu różnych Programów Zdrowotnych. W poprzednich latach uruchomione zostały programy: „Mój Onkolog”, „Mój Dietetyk”, „Mój Ortopeda”, „Leczenie po Wypadku Drogowym” i „Kontynuacja Leczenia Szpitalnego”. Ponadto TU Zdrowie realizuje programy zdrowotne dla innych towarzystw ubezpieczeniowych.
TU Zdrowie w Grupie NEUCA – większe możliwości rozwoju i korzyści dla ubezpieczonych
Ważnym krokiem w rozwoju TU Zdrowie było wejście do Grupy NEUCA, co poskutkowało między innymi rozszerzeniem sieci placówek współpracujących z TU Zdrowie o 70 przychodni Świat Zdrowia należących do NEUCA. Ubezpieczeni zyskali ponadto dostęp do porad telemedycznych, świadczonych przez poradnię Diabdis wchodzącą w skład Grupy NEUCA. Kolejną korzyścią dla ubezpieczonych jest dostęp do portalu Apteline.pl, umożliwiającego rezerwowanie leków w aptekach, a także dostęp do usług HeyDoc i HeyCzeker, pozwalających na wstępną ocenę stanu zdrowia i umówienie e-wizyty. Wszystkie te narzędzia i usługi dostępne są z poziomu Panelu Ubezpieczonego.